Pagjumësia sipas shamanit tailandez të imazheve (“Blue” – metrazh i shkurtër nga Apichatpong Weerasethakul)

 

Faqja VII

Tetor 27, 2018

STALKER
Filmat e mirë qe trajtojne tema aktuale, kanë ne vetvete gjithmone dicka vizionare : per shembull, po të shikosh “La chinoise” të Godard (1967) të jep pershtypjen se eshte realizuar pas mesviteve ’70 (fundi i ciklit revolucionar 67-75); ose “Stranger than paradise” (1984) të krijon pershtypjen se eshte realizuar pas 1990 (renia e Bllokut Lindor).
Edhe për Mulholland Drive (2001) mund të themi se ka padyshim nja 10 vite para, për shembull kur lexon nje lajm të tille në 2011:

Mumified body presume to be that of Yvette Vickers

 

Albano-id
Ndoshta vanilla sky qe nga ana e tij eshte nje riberje e nje filmi spanjoll abres los ojos tentojne te trajtojne nje teme te ngjashme realiteti vs dream, por as qe krahasohen per nga madheshtia e krijimit kinematografik dhe autenticiteti me mulholland drive.

Kur e kam pare per here te pare Mulholland dr., askohe shifja filma kot me kot, nuk e kam kuptuar por e kam ndjere qe kish dicka ndryshe nga filmat e tjere, ndoshta i ngjashem deri diku me lost highway, po te lynch por kete here nga perspektiva femerore dhe artistikisht me lart.

mulholland drive ne nje perspektive lacaniane, ku dikotomia ne vend te ender realitet, eshte fantasy dhe desire.

 

Tetor 31, 2018

STALKER
Pjesa reale e filmit nuk ka fort rendesi per tu shpjeguar skenarisht, por eshte me rendesi te nenvizohet fakti qe, edhe pse ai rrefen 2-3 oret e fundit te jetes se Dianes/Betty-t (duke filluar me zgjimin e saj te veshtire, masturbimin dhe pastaj vetevrasja), ai eshte i mbushur edhe me flashback-e (skena e pageses se vrasesit ne seri; skena e dashurise ne kanapé me Camillen, skena e darkes tek shtepia e regjizorit me rastin e fejeses se çiftit, te gjitha keto jane skena qe kane ndodhur më parë e qe Diana i rikujton gjate atij mengjesi), por dhe me disa aluçinacione (‘rreshkitja’ e pleqve poshte deres, monstra prapa murit etj).
Por nje tjeter gje qe doja te evokoja e komentoja eshte ajo puna e ‘dublave’ ne film (shume gjera jane nga dy here): jo vetem qe personazhet reale (tek pjesa reale) jane tjetersuar tek pjesa e endrres, por dhe shume situata jane tjetersuar, too.

Per shembull: skena kur Diana, tek pjesa reale, shkon per darke tek shtepia e regjizorit me rastin e fejeses se tij me Camillen,midis te tjerash permban edhe ate te vetures qe e çon Dianen atje:

Diana e merr kete ‘skene’ (situate) reale, dhe e fut ne endrren e saj, nga fillmi fare i filmit (skena e aksidentit te brunes), në formen e :

 

STALKER
Ose filxhanët :

te gjithe jane pothuaj dubël në film:

Në skenen kur “mafiozi” i Hollywoodit ulerin “Espresso” gjate mbledhjes, filxhani i tij nuk eshte veçse ai qe mban ne dore Diana, gjate darkes se fejeses se Camilles me regjizorin;

C’eshte interesant eshte fakti qe mbi filxhan lexohen simbolet S.O.S (qe eshtesimboli ne sistemin morse i “Save our souls” = Ndihmë!) : eshte fiks momenti kur Diana meson per fejesen e Camilles. “Ndihme! Camilla po martohet!”. – thote me vete Diana, e cila, ngre syte dhe ato i hasin në njerin prej te ftuarve (ne fakt, ai eshte Angelo Badalamentti, kompozitori edhe i ketij filmi, por edhe i plot filmave te tjere te Lynch, dhe ky i fundit i ka ofruar, “per qejf”, nje rol te vogel tek “Mulholland Drive”) 😉

 

STALKER 
Ose: paratë me te cilat Diana paguan vrasesin me pagese (tek skena reale, nga treçereku i filmit),

ja “ngec” Camilles ne çanten e saj te dores, qe ne fillim te filmit (pas ‘aksidentit’) në pjesen ênderr (dhe Camilla/Rita shqyen syte kur i shikon ne çanten e saj: habitet se kush ‘ja futi’ ato parà ne çante) :

 

Albano-id
Ne nje fare menyre mesimi qe dajana nxjerr eahte ai qe edhe pse ajo eliminon objektin e deshires, Kamillen, nuk arrin te gjej prehje edhe pasi shef celsin nen dere (kjo eshte arsyeja pse vrasesi me pagese qesh pasi dajana e pyet se cfare hap celsi.) per arsye se shkaku i deshires eshte ende gjalle brenda saj, qe shpjegohet figurativisht me skenen e kenges spanjisht Llorando, qe vijon edhe pas vdekjes skenike te kengetares. Per kete arsye vret veten, sigurisht e vene ne nje ndjenje te madhe faji.
Ky eshte interpretimi Lacan-ian i fundit te filmit
ps. ate punen e projektit rus nuk e kuptova as une, po ndoshta ishte kompozitori badalamenti duke punuar ne nje projekt te atille dhe njekohsisht u shfaq puna e filmit pas ok francez

 

Fund

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s